Protiv produženja obveznog školovanja

Uživam istaknuti kad nešto nije očito, ali što sa stvarima koje su očigledne? Dovoljno je pogledati.

Protivio sam se produženom obveznom školovanju još dok je bilo u fazi planiranja (“Država-janjičar i država-robovlasnik”) a protiv sam i sada kada ga pokušavaju provesti. Koji su mi argumenti? Čekaj malo. Koji su njima argumenti? Teret dokaza uvijek mora biti na strani koja mijenja status quo, a standard dokazivanja mora biti posebno strog kad se radi o nečemu ovako ozbiljnom.

Brzo: navedite glavni argument progresivaca. Ne možete? Naravno da ne možete. Ne samo što ovome nije prethodila nikakva široka javna rasprava u kojoj ste ga mogli čuti, nego reformatori smatraju da nikakvo posebno argumentiranje nije niti potrebno. Progresivcima je porodica jedna prastara, prevaziđena, natražnjačka stvar. Pa tko je vidio da u 21. stoljeću o odgoju djece odlučuje njihova porodica? Postoji struka, postoje magistri i doktori pedagogije, postoje istraživanja, postoje instituti. Da prostite, ali kako se nekakva baba i djed mogu mjeriti s tim golemim korpusom znanstvenih spoznaja? Štoviše, jasno je da upravo babe i djedovi vrše negativni utjecaj na mlade umove, izlažući ih tradicionalnim, konzervativnim, reakcionarskim idejama. Zato je važno djecu oteti što ranije.

To su sve stare stvari, odavno poznate i nimalo skrivene. Jasno mi je zašto to rade, ali nije mi jasno zašto im prolazi. Je li stvarno toliko jaka magija riječi “struka”?

Ovaj unos je objavljen u svjetskom tisku. Bookmarkirajte stalnu vezu.

7 odgovora na Protiv produženja obveznog školovanja

  1. reakcionar napisao:

    “U današnjem, informatičkom dobu, potrebno je dodatno ulagati u obrazovanje naše djece, kako bi svojim znanjem ne samo konkurirala na globalnom tržištu, nego aktivno pridonosila razvoju i širenju građanskih vrednota koje su utkane u sam Ustav Republike Hrvatske bla bla bla bla….”

    Argumenata ima, čak su i prilično otvoreni – mi želimo na djecu utjecati što dulje i od što ranije dobi, jer smatramo da su tradicionalne institucije loše u širenju Radosne Vijesti sa Zapada. Magija je jednako jaka u svakoj religijskoj zajednici, osobito onoj koja mora istisnuti magiju stare vjere. Evo pročitaj samo ovaj članak pa mi reci kako se magija transsupstancije i Svetog trojstva može natjecati s ovim:

    http://www.iustitia.hr/hr/aktivnosti/analize/62-seksualna-politika-rimokatolicke-crkve-kao-rizik-za-individualnu-slobodu

    • Monopolizam napisao:

      Ne dozvolite da vam bahati, hvalisavi i samouvjereni vlasnici raznoraznih restorana, firmi, privatnih aviona, luksuznih stanova drže lekcije o uspjehu, jer VI STE PROFESORI, a oni su samo vlasnici kvadratnih metara!
      Vaša moć je ogromna i vaš zadatak je od strateškog značaja. U tome je razlika između vas i raznoraznih menadžera, konzultanata, koordinatora, administratora, operatera, bogatih vlasnika lokala i ostalih eksperata za prodavanje magle. U njihovim rukama su projekti, lokali, avioni i kamioni, a u vašim rukama je budućnost ove zemlje. Nikada nemojte zaboraviti: VI STE PROFESORI!
      Rajna Dragićević, profesorica na Filološkog fakulteta u Beogradu

      Opet državni monopolisti biju sveti boj, a ne razumiju odakle im dolazi plaća.

      • libzard napisao:

        Ekipa, evo zanimljivog odgovora plenuma Filozofskog fakulteta na neku nedavnu premijerovu izjavu:

        http://www.slobodnifilozofski.com/2013/07/izjava-za-medije-povodom-izjave.html

        Samo mali izvadak:

        “Inzistiramo na tome da se obrazovanje održi kao javno dobro, zajamčeno Ustavom. Nedopustivo je da se znanje valorizira kao i bilo koja druga roba (pa oslovljavalo se ono i kao „najvrednija roba“, što se ne bi dalo zaključiti iz ideje da je se bez razmisljanja prepusti milosti fondova i privatnom sektoru) i da se vrijednost diplome izjednačava s nestabilnom tržišnom vrijednošću koja zanemaruje dugoročne društvene potrebe za koje jamči i mora jamčiti socijalna država. Kratkoročna unovčivost znanja može biti „najvrednijom robom“ jedino po cijenu devastacije socijalne države i prepuštanja svih javnih sektora privatnoj inicijativi. Odbijamo pristati na diktat tržišta koji vodi u gospodarsku podčinjenost i smjera obrazovanje učiniti servisom interesa krupnog kapitala kao prihvatljivu alternativu javno financiranom visokom obrazovanju. Ne želimo da buduće generacije studenata i radnika budu svedene na izvor jeftine radne snage za europsko tržište. ”

        Drugovi libertarijanci. nema zayebancije sa strukom i obrazovanjem kao javnim dobrom!🙂

  2. libzard napisao:

    Većina ljudi je toliko indoktrinirana socijalističkim idejama da uopće nisu u stanju razmišljati o posljedicama takvih ideja. Mnogi od njih će reći da je besplatno školstvo civilizacijski doseg i da je samo po sebi jasno da je sve to u funkciji općeg dobra. Svaki pokušaj raskrinkavanja te priče, pokušaj da se ukaže da priča ima dvije strane, sve je to uzalud.

    A što se struke tiče, ona odista ima veliku magiju u hrvatskom društvu. Koliko puta možemo slušati apele na djelovanje “stručne javnosti”? Ne služi li i “javna rasprava” ponajprije tome da “struka” kaže svoje mišljenje? Ne vode li se borbe da “javnim organizacijama” od “općeg dobra”, na primjer HRT-om, upravlja “struka” a ne “politika”? “Struka” ima veliku moć, sama propisuje što i pod kojim uvjetima radi i s koliko novaca smo mi porezni obveznici to dužni plaćati.

    Cehovi našeg vremena…

  3. strasilo napisao:

    http://www.slobodnadalmacija.hr/Hrvatska/tabid/66/articleType/ArticleView/articleId/192031/Default.aspx

    od
    U 21. stoljeću nema nikakva razloga da djeca ne kreću u školu sa šest godina.
    do
    Na naše pitanje kako komentira činjenicu da se svake godine za oko 2000 djece odgodi upis u prvi razred, naš sugovornik odgovara kako ga taj podatak ne čudi jer i oni sedmogodišnjaci koji dođu u klupe “ne znaju ozbiljno sjediti i slušati nastavu”.

    Meh

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s